úterý 16. srpna 2016

..dwie godziny temu | off festiwal highlights

už je to sice chvilka co jsem se z offu, kam jsem se letos konečně poprvé vydala, vrátila, ale jelkož jsem manták co nebyl schopnej sepsat ani jaký bylo creepko, připravit se o možnost rekapitulovat další akci už by byl fakt fail. takže pozdě, ale přece - co se mi na offu líbilo nejvíc a ostatním by se to mohlo líbit alespoň trochu. článek bude o to zajímavější, o kolik kapel letos přišel lineup. takže o dost.

pořadí je naprosto náhodný, podle toho jak si vzpomínám co se vůbec dělo.


JENNY HVAL
foto: clashmusic.com
jenny si mě v první řadě naprosto získala proslovem na téma "consent". o tom, jaká je skvělá zpěvačka bych mohla psát slohovky, ale přínosnější informací podle mě je, že po koncertě jsme si ji chtěli všichni do jednoho vzít za ženu. kdo tvrdí, že ne, ten lže. droboučká norka hypnotizuje zacyklenýma beatama a éterický projevem masy lidí jako by to byla ta nejjednoduší věc na světě, věnuje se sexualitě, feminismu, genderu a politice formou, která nepůsobí ani trochu nuceně. je to prostě koťátko, co víc říct.



THUNDERCAT
foto: npr.org
tenhle basový virtuoz mi málem utekl, jelikož se během nekonečných přesunů a změn v programu dostal až na čas stejný jako flatbush zombies (bohužel největší propadák offu hned po islam chipsy). naštěstí jsem stihla asi devadesát procent toho nejlepšího funku. co jsem naopak nestihla, bylo sledování stephenových prstů tančících po krku kytary, protože ten týpek je blázen. hitovky se jen sypou.



LIGHTNING BOLT
foto: agencja gazeta
nejhlasitější. nejrychlejší. nejuřvanější. nejagresivnější. skvělý. občas jsem měla strach abych se omylem nedostala do kotle, jelikož výrazy některých lidí tam byly zoufalejší než moje snaha o psaní plnohodnotných příspěvků, ale naštěstí jsem zůstala v bezpečí. kapela, který jsem se bála už při zvukovce.



SLEAFORD MODS
foto: telegraph.co.uk
nejsem si jistá, jestli se dalo na offu vidět něco britštějšího. co a offu, vůbec. sleaford mods je hodně twisted duo, které ve výsledku působí spíš jako one man show, kde se posluchač stává na hodinu a čtvrt obětí monologů z pubu nad pintou hnusnýho piva bez pěny a nemá to chybu. v pátek snad nejlepší koncert. počítat kolikrát se ozve nottinghamským přízvukem (samotné srdce anglie) fok of, je po prvních dvou tracích bezpředmětný.

sleaford mods - jobseeker


MACHINEDRUM
foto: boiler room
nejvíc kurva párty. nemám slov, snad jen: nerpělivě čekám na novou desku. machinedrum je bůh tanečních parketů a šílených beatů. remix kanyeho fade byl jak z jiný planety. mic drop.

machinedrum - angel speak ft. melo-x


 잠비나이 (JAMBINAI)
foto: doindie.co.kr
jambinai se taky zázrakem a bordelem v programu dostali na hlavní stage v hlavní čas, a neskutečně jim to slušelo. slovy lukáše: zvládli to s prstem v nose. monumentálí atmosféra a zvuk, pro nás zápaďany neobvyklý, tradiční korejský nástroje a mráz běhá po zádech. tracky byly prostě kolosální a na živo úplně jiný než z desky.

jambinai - time of extinction


i přes všechny dementní opatření, jako kontrola krabiček s cigaretama když člověk spěchá na koncert, vybalování všech věcí při vstupu do kempu a povolený vnášení deštníků do areálu, byl pro mě off skvělý. sama se divím, že jsem tohle schopná říct, když jsem jela hlavně kvůli kills a anohni, kteří nakonec nevystupovali. možná si mě získala polština, nebo polštář kterej jsem si koupila za čtyři zloté. uvidí se příští rok.

fesťákům zdar!

Žádné komentáře:

Okomentovat